Hellekesän tunnelmia

 On ollut hiljaiseloa minun taholtani. Oma ja kumppanini elämäntilanne ovat helteen ja koronan takia vieneet niin fyysisiä kuin henkisiäkin voimavarojani. Viime viikon olinkin ikäihmisten kuntoutuksessa Kankaanpäässä. Se oli mukava kokemus ja toi ilmeisesti ainakin väliaikaisia voimavaroja.

Tänään  Teemalta voi nähdä yhdeksän Oscar-pyttyä voittanut Anthony Minghellan Englantainen potilas vuodelta 1996.. Olen nähnyt sen, ja pidin kovasti, vaikka en oikein muista miksi. Siinä kuitenkin toinen maailmansota ja rakkaudet muodostavat kehikon. Mukana on niin intialainen sikhi, unkarilainen arkeologi, kanadalaisia ja englantilaisia.

Jotenkin minulle tulee mieleen väkisinkin myös Casablanca, Ingrid Bergman ja Humphrey Bogart

Arvelen että en jaksa katsoa kahden ja puolen tunnin mittaista elokuvaa. Toivottavsti joku jaksaa ja kirjoittaa siitä kommentin tämän jatkoksi. 

Kommentit

  1. Minä jaksoin, vaikka koville se otti. Sota, kuolema ja kielletty rakkaus, siinä melodraaman takuuvarmat ainekset, mutta sopan annettiin kiehua liian kauan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosiaan takuuvarma aihe. Jos oikein muistan niin Casablancassa vuodelta 1942 tai 43 oli samat ainekset, ja kun se oli ikäänkuin reaaliaikaa, tuli siitä kassa magneetti ja "elämää suurempi"
      Ingrid Bergmannin klassinen kampaus, puolipitkät hiukset, selkeä jakaus ja molemmilta puolilta kaartuvat latvat on varmaan monen minun ikaiseni mielestä kaunein naisen kampaus, ainakin minun mielestäni

      Poista

Lähetä kommentti